Fisk, i sojamarinerad

här kommer en lång utläggning. eller inläggning. eller nej. det blir ju något helt annat... aja.

Ta en vit fisk, inte torksen torsten för han är utrotad. Jag körde på Alaska Pollock. Låt den tina.

Sväng ihop en mariand av:
tre delar soja
tre delar olja, raps
en dryg del citronsaft
salt och peppar
ingefära.
en vitlöksklyfta om man är lagd åt det hållet, I'm not

Häll över fisken. Slarva inte.

Låt det stå ett tag och skicka in det i ugnen. Beroende på hur tjocka fiskbitar du har så får man parera brinntiden. Jag glömde bort mina typ fem minuter och det blev ett lite knaprigt skal som inte var dumt alls.

Till detta åt jag Dinkelris blandat med wokgränsaker. Funkar bra med råris också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback