Falafel

Jag är falafelfrälst och är sugen på det mest hela tiden. Så då började jag göra det själv.

4 p

3 dl kikärter
10 cm purjolök el 2-3 salladslökar
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk malen spiskummin
1 tsk malen koriander
1 knippa persilja (fryst funkar också)
( 3/4 liter olja att fritera i om man vill göra det, jag steker)

Mixa alla ingredienser. Receptet säger att det ska stå i rumstemp. 3-4 t för att torka till lite, min framförhållning brukar inte va så god. Forma falaflar och stek eller fritera. Servera dom hur du vill, men någon god sås till är ju ett måste! Jag har gjort egna tortillabröd en gång med, receptet hittade jag på coops hemsida har jag för mig.

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Vikke

det är kul att det är mer än en månad mellan inläggen. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback